Anaokulu, ilkokul ve ortaokulun tüm sınıflarına kontenjan dahilinde öğrenci alıyoruz.
Sınıflarımıza en fazla ilkokul için 20 öğrenci, ortaokul için 22 öğrenci alıyoruz.
Öğrencilerimiz 8:30’da derse başlıyorlar.
Haftada toplamı 11 saati olan İngilizce ders ve etkinliklerimiz var; Anadili İngilizce olan bir öğretmenimiz, diğer ikisi Türk olmak üzere iki İngilizce öğretmenimiz var. 5. sınıftan itibaren İngilizcenin yanı sıra 2. yabancı dil dersi olarak Almanca var. İlkokulumuzda yabancı dil eğitimi verirken, çocuğun anadilini öğrenirken duyduğu merak ve isteği uyandıracak, çocuğun farklı zeka türlerine hitap eden disiplinler arası bir yabancı dil öğrenimi uyguluyoruz.
Okulumuzda her çocuğun özgün olduğu ve kendini ifade etme özgürlüğü olduğunu kabul ediyoruz, bu nedenle çocuklar serbest kıyafetlerle okula geliyorlar.
Hazır gıda kullanmadığımız gibi bir kantimiz de yok, ancak kendi mutfağımız olduğu için, ihtiyaç duyan çocuk her zaman yiyecek sağlıklı bir şeyler bulabiliyor.
İlkokulumuzda sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı var ve tüm yiyecekler kendi mutfağımızda, organik pazarlardan ve çiftliklerden alınmış ürünlerle hazırlanıyor. Sağlıklı beslenmeyi her çocuğun hakkı olarak görüyoruz. Sadece organik besin maddelerinin kullanımı ile değil ”sağlıklı beslenme kültürü” kavramının eğitim yaşamının içerisinde sürekli yer almasını sağlayarak, çocuklarda bu konuda bilincin oluşmasını hedefliyoruz. Bu doğrultuda, yağ kullanımımızda; tereyağı ve zeytinyağı, sınırlı miktarda fındık yağı tercih ediyoruz, Aysun The Sütçü’den çiğ süt alıp, kefir kültürü ile mayalanmış yoğurdumuzu kendimiz hazırlıyoruz, sınırlı olarak bulgur ve tam buğday unu tüketiyor, mevsiminde sebze meyve tüketiyoruz. (Buğday Derneğinin Şişli-Feriköy Organik Pazarı’ndan alıyoruz).
Dersler sabah 8:30’da başlıyor, son ders 15.40’da bitiyor.
Yıllık ücretimiz eğitim ücreti ve yemek ücretinden oluşur.Servis, geziler, yabancı dil eğitim kitapları, okuma ve ek kaynak kitapları dahil değildir.
Okulumuzda MEB müfredatı uygulanmaktadır. Mevcut müfredatın hazırlandığı yapılandırmacı yaklaşım felsefesinin en iyi uygulamalarından biri olan Reggio Emilia yaklaşımı ve kavram temelli öğrenme çerçevesini uyguluyoruz.
Aslında alternatif bir okul değiliz. Mevcut Milli Eğitim müfredatını çok iyi uygulayan bir okuluz. Müfredatı zenginleştirilmiş yöntemlerle ele alıyoruz. Bu nedenle düşündüğünüz anlamda çocukların uyum sağlaması gereken bir konu yok ama şu var; okulumuzda her çocuğa birey olarak davranılır, sözü dinlenir, ihtiyaçlarını, düşüncelerini ve duygularını rahatlıkla ifade etme imkânı vardır. Bize çocuklarını gönderen ailelerin, çocuklarıyla kurdukları ilişki de benzer şekildedir. Dolayısıyla, çocuğun hayatındaki iki önemli oluşum olan okul ve ailenin çocuğa yaklaşımının paralel olması, çocuğun her türlü zorlu şartla baş etme becerisini geliştirecek bir ortam sağlar.
Biz çocuğun özne olduğu, öğrenmesine sahip çıktığı bir okuluz. Çocuklar, YeniOkula ilk geldikleri günden itibaren okul yaşantısında ve öğrenme deneyimlerinde söz sahibi olmayı öğreniyorlar. Çocukların akademik gelişimi ve sosyal duygusal gelişimini ayrı tutmuyoruz. YeniOkul gerçek yaşantıdan soyutlanmış bir okul değil, birlikte yaşayan ve öğrenen ve bunu nasıl yapacağına yine birlikte karar veren bir okul. Bireyler ancak duygularını ifade edebildiklerinde, ihtiyaçlarının farkında olduklarında canlılıklarını ve dolayısıyla öğrenme heveslerini koruyabiliyorlar. Bütün bu özellikler geçmişte "alternatif eğitim" başlığı altında ele alınırken, uzun bir süredir Türkiye'de ve tüm dünyada dönüşen eğitim yaklaşımının önemli öğeleri haline geldi. Kavram temelli, disiplinler üzeri planlama ve zengin içerikler ile okulda çocukların meraklarının canlı kalması, derin öğrenme deneyimlerinin yaşanması sağlanıyor.
Okulumuzda yeni öğretmenliğe başlamış öğretmenlerimiz de 15 - 20 yıllık deneyimi olan öğretmenlerimiz de var. Öğretmenlerimizin çoğu 3 - 4 yıldır YeniOkuldalar.
Çocuk katılımına büyük ölçüde alan açan yaklaşımımızın yabancı dil öğrenimine büyük katkısı olduğunu görüyoruz. Yine aynı şekilde 2.sınıftan itibaren İngilizce derslerinde karma yaş uygulaması yapmamız sayesinde çocukların akran öğrenmesi deneyimi yaşamalarını destekliyoruz. Çocuklarımız herhangi bir kolej ortalamasının üzerinde İngilizce öğrenerek YeniOkuldan mezun oluyorlar. Geçen yıl ilk mezunlarımızı verdik, mezunlarımızın gittikleri okullarda üst düzey İngilizce gruplarında olduklarını gözlemledik.
Bir yabancı dili hakkını vererek öğrenmek için haftalık belli bir ders saati ayırmak gerekiyor. İkinci yabancı dil, ilk öğrenilen yabancı dilden farklı bir dil grubunda ise durum daha da karmaşık hale gelebilir çocuklar için. Çocuklarımızın bütün dillerine hitap eden der programımızda ikinci yabancı dile haftada ancak iki saat ayırabiliyoruz. Almanca'nın İngilizce ile aynı dil grubundan olması, YeniOkul için çok kıymetli olan bilim ve sanat alanında geçerli bir dil olması nedeniyle Almanca'nın etkili bir seçim olduğuna inanıyoruz. İlkokul'da çocukların öncelikle kuvvetli bir Türkçe ve ardından İngilizce okuryazarlık düzeyine ulaşmalarını hedefliyoruz. İngilizce bilgi ve becerisinin güçlü olması Almanca öğrenimini destekliyor.
Reggio ilhamlı bir okul olmak, kavram temelli öğrenme ve zengin içerikler sayesinde çocuklarımız MEB müfredatı ve okulumuza özgü kazanımları derinlemesine ediniyorlar. Okulumuzun kaynakları herhangi bir çocuğun sınıf seviyesindeki kazanımları en az ortalamanın üzerinde edinmesini sağlıyor. Çocuklar küçük yaştan itibaren okuma, sorgulama, araştırma ve farklı şekillerde bilgiyi ifade edip transfer etme becerilerini ediniyorlar. Bu becerilerin LGS başarısında etkisi çok büyük. Bütün bunların yanında, LGS'de belirli sayıda soruyu belirli bir zamanda yanıtlamak gerekiyor. Bunun gerçekleşebilmesi için hızı artıran becerilerin de edinilmesi gerekiyor. Bu amaçla çocukları 4.sınıftan başlayarak çoktan seçmeli sorular, deneme sınavları ile tanıştırıyoruz. Önceki sınıflardan farklı olarak yine 4.sınıftan başlayarak tekrar ve hız kazanmaya yönelik ödevler veriyoruz. 6. sınıfın sonuna kadar öğrenme deneyimlerinde süreç değerlendirmeleri, proje çalışmaları ağırlıkta olmaya devam ediyor. Yedinci sınıftan itibaren iki yıl boyunca YeniOkula özgü LGS programını hayata geçiriyoruz. Bu iki yıl boyunca çocuklarımızın sınıf öğretmenleri ve rehber öğretmenlerinin yanında bir de tüm çalışmalarını akademik ve sosyal duygusal gelişimlerini yakından takip eden danışman öğretmenleri oluyor. Çocuk özelinde danışman öğretmen; rehber öğretmen ve aile ile iş birliği içinde iki yıl boyunca LGS sürecini tüm detayları ile takip ederek çocuğun lise öğrenimini arzu ettiği okulda görebilmesi için gözlem, geri bildirim ve yönlendirme çalışmaları yapıyor. İlk mezunlarımızda bu planlama ve çalışmanın çok iyi sonuçlar verdiğini gördük. YeniOkulun LGS başarısı pek çok okulun üzerinde…
MEB müfredatını takip etmemek gibi bir seçimimiz olamaz. Resmi olarak ulusal müfredatı takip etmek durumundayız ve her ulusal müfredat gibi MEB müfredatı kazanımları da çocukların ileriki öğrenmeleri için zemin hazırlıyor. Çocuklara hayatlarını zenginleştiren bir eğitim sunma iddiamız ile MEB müfredatı çelişmiyor. Çocukların yaşadıkları ülkedeki akranları ile bağlantıda kalabilmeleri için, çeşitlilik içinden seçim yaparak lise öğrenimlerine devam edebilmeleri için MEB kazanımlarını derinlemesine öğrenmeleri büyük önem taşıyor. Bütün müfredatlara bir öneri olarak yaklaşmak okulun akademik planlamasının elinde, önemli olan içeriği nasıl yapılandırdığımız, çocuk katılımına açarak nasıl zenginleştirdiğimiz.
YeniOkul kurucularının YeniOkul öncesinde kurdukları Meşe Palamudu Çocuk Evi, Türkiye'de Reggio Emilia ilhamlı ilk okullardan. YeniOkul, Meşe Palamudu'nun birikimi üzerine tamamen Reggio mimarisi ile kurulmuş bir okul. Kültür ve çevre öğretmen eğitimi ve aile etkileşimi ile desteklenince uygulamanın çoğu kendiliğinden gerçekleşiyor.
Reggio Yaklaşımı öğrenme keyfini yaşatan, yaşam boyu öğrenen bireyler olmak için çok kıymetli bir anahtar. Kesinlikle yetersiz kalmıyor, tam tersine öğrenme konusunda çok talepkar bir yaklaşım. Yetersiz kalan kazanım çokluğu karşısında zaman olabilir. Bu problemi de Reggio Emilia yaklaşımının daha yaplandırmacı bir versiyonu olarak yorumlayabileceğimiz kavram temelli planlama ile çözdük. Öğretmenlerimiz düzenli olarak bir araya gelerek disiplinler üstü planlama yapıyorlar ve uyguluyorlar. Reggio Emilia yaklaşımının şehire açık olması özelliğini bolca kullanıyoruz planlamalarımızda. Etrafımızda olup biten bilim ve sanat hareketlerini müfredatla ilişkili olarak öğrenme deneyimlerimize katıyoruz. Teknolojiye de her alana yaklaştığımız gibi çocukların özne olduğu bir planlamayla yaklaşıyoruz. Onların teknolojiyi anlamlı ve etkin kullanan bireyler olarak büyümeleri için yaratmalarına ve üretmeleri üzerine yapılandırdığımız Bilişim derslerimiz var. Burada çocuklar çok küçük yaştan itibaren kodlama öğreniyor, iki ve üç boyutlu tasarımlar gerçekleştiriyorlar.
Hazırlık Sınıfı, çocukların YeniOkul'a ilk adım attıkları, sınıf çemberlerinde birbirleri ile bağlantı kurmayı, kendilerini özgürce ifade etmeyi öğrendikleri çok önemli bir dönem. Çocuklar çok kısa sürede duygu kelime dağarcıklarını geliştiriyor, neden-sonuç ilişkisi kurmayı, karar almayı öğreniyorlar. İlk sınıf anlaşmalarını yapıyor, sınıfta yaşantıya ilişkin sorumluluklar alıyor ve takip ediyorlar. Bunun dışında okuma yazma öğrenmeden takvim okumayı ve tarih yazmayı, hava durumunu takip edip grafiklerle ifade etmeyi, kendi deneylerini hazırlayıp sunmayı öğreniyorlar. Merakları doğrultusunda her çeyrek bir proje çalışması yürütüyorlar. Bütün bu süreçlerde MEB kazanımları ileri düzeyde tamamlanmış oluyor. Okuma-yazma hazırlık çalışmalarında Reggio Emilia yaklaşımının katkısıyla ince motor becerilerini geliştiren çalışmaları ışıklı masada doğayı gözlemleyerek yapma fırsatı buluyorlar. Yine bahçede kumda veya kille çalışarak yazma çalışmalarını destekliyorlar. Çemberlerde düzenli olarak öğretmenlerinin sesli okumasını dinliyor, birlikte kitap tanıtımı oturumları yapıyorlar. Günlük yaşantıdaki her rutinin sınıfta görünür kılınması sayesinde kısa zamanda kendi yaşantılarını rahatlıkla organize edip takip edebilecek becerileri kazanıyorlar
YeniOkul çocuklarının, sürdürülebilir yaşam konusu ile ilgili, kendi olumlu deneyimlerini oluşturmalarını sağlamak amacıyla Permakamp gezilerimizi düzenliyoruz. Çocuklar ayrıca Permakamp'ta, İstanbul'da mümkün kılınan sürdürülebilir yaşam kolektifinin bir üyesi olmayı deneyimlerler. Bir okul gününü geçirdikleri Permakamp'ta öğretmenlerinin yönlendirmesi ile doğada, okuldaki akademik süreclerle bağlantı kurarlar.
Permakamp Öğümce-Beykoz'dadır ve ulaşım okul servisleri ile yapılmaktadır.
MEB'e bağlı bir Türk okuluyuz, başka şubemiz yok. MEB müfredatını uyguluyoruz.
Eğitim dili Türkçe. İki yabancı dil var: İngilizce ve Almanca. Anadili İngilizce olan öğretmenlerimiz var. Her sınıfta hem native hem de anadili Türkçe olan öğretmenimiz İngilizce ders yapıyor. İlkokulda 11 saat İngilizce; ortaokulda 10 saat İngilizce, 2 saat Almanca var.
Okulumuzda ihtiyaç bursu verilmektedir.