bilgi@yeniokul.k12.tr

YeniOkul’da çocuklarımızın sosyal duygusal öğrenme becerilerini yaşlarına ve gelişimlerine uygun bir şekilde desteklemek önceliklerimiz arasındadır. Sosyal duygusal öğrenme kapsamında çocukların özfarkındalık, özyönetim, sosyal farkındalık, ilişki kurma ve sorumlu karar verme becerilerini desteklemek için sınıf öğretmenleri ve rehber öğretmenlerimizle işbirliği içinde çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Çocukları duygu ve ihtiyaçlarını fark ve ifade edebilmeleri, anlaşmazlık çözümü becerilerini geliştirebilmeleri, hem bireysel hem de topluluk halinde yaşama katılabilmeleri, empati becerilerini etkin bir şekilde kullanabilmeleri için destekliyoruz. Çocukların okul topluluğu içinde barışçıl ve katılımcıl deneyimler edinmelerini, akran ilişkilerinde barış ve huzur ihtiyaçlarını karşılayabilmelerini, öğrenme süreçlerinde özne olarak yer almalarını önemsiyoruz.

Sosyal duygusal öğrenme alanında özfarkındalık becerilerini desteklerken duygu ve ihtiyaç farkındalığına yönelik çalışmalar yapıyor, çocukların duygularını ve ihtiyaçlarını güvende hissederek ifade edebilmeleri için zemin oluşturuyoruz. Okulumuzda sabah ve gün sonu çemberlerinde duygu ve ihtiyaç ifadelerini öğrenerek, deneyerek, zenginleştirerek birbirlerimizle bağlantı kurduğumuz rutinlerimiz, bu amaca yönelik gerçekleşiyor. Tüm okulda ortak dil olarak duygular ve ihtiyaçların kullanılması, okul ortamında güvenli hissetme ve eşdeğerli bir yaklaşımla iletişim kurma fırsatı yaratıyor. Duygularını düzenleyebilmeleri, zor duygularla başa çıkabilmeleri için çeşitli materyallerle özyönetim becerilerine katkıda bulunuyoruz. Rehberlik derslerinde, sınıf çemberlerimizde çocukların özyönetim becerilerini desteklemek için onlara rehberlik etmeye, rol model olmaya özen gösteriyoruz.

Topluluk içinde yaşarken birbirlerini tanımaları, birbirleriyle duygu ve ihtiyaç odağında bağ kurmaları, birbirlerinin duygu ve ihtiyaçlarını gözetmeleri ve yaşamlarına katkıda bulunmaları için sosyal farkındalık becerilerini geliştirmeye yönelik deneyimsel çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Birlikte yaşamı katılımcıl, barışçıl, empati becerilerinin hayata geçtiği bir karşılıklılık ile örmeyi hedefliyor, çocukların anlaşmazlık çözümü becerilerini geliştirmelerine rehberlik etmeyi ilişki becerilerini desteklemek adına önemsiyoruz. Okulumuzda her sınıf, eğitim-öğretim yılına başlarken bir “sınıf anlaşması” oluşturuyor. YeniOkul’da çocuklarımız “Birlikte yaşamak/ öğrenmek için neye ihtiyacımız var?” sorusuna verdikleri yanıtlarla, sınıf öğretmenlerinin rehberliğinde bir sınıf anlaşması oluşturuyorlar.

Çocukların sınıf anlaşması süreçlerine katılımları, toplulukta barış ve uyum içinde yaşamak için sorumluluk almaları, ihtiyaç duyduklarında sınıf anlaşmasını gözden geçirmeleri ve değerlendirme yapmaları sorumlu karar verme becerilerini desteklemek için gerçekleştirdiğimiz uygulamalardan sadece biri. Bu fırsatlar, çatışma çözme becerisi olarak da bilinen temel becerilerin hem kendini hem karşısındakinin duygu ve ihtiyaçlarını hesaba katarak çözüm bulunmasını sağlıyor.

Ashoka Fark Yaratan Okullar bakış açısıyla eğitime katkı sağladığımız için empati, yaratıcı problem çözme, liderlik ve ekip çalışması ve işbirliği becerileri günlük akışta fırsat öğretimi ve kavramsal planlama çerçevesinde destekleniyor. Farklı isimlerle benzer ihtiyaçlara cevap veren bu temel beceriler kapsamlı bir şekilde ele alınıyor.


YeniOkul’da müfredat temel akademik becerileri geliştirmenin yanında sosyal duygusal öğrenmeyi de merkeze alıp okul kültürünün bir parçası olarak fark yaratan becerilerle harmanlanarak çocukların gelişime katkı sağlıyor.

Aramıza Katılmak ve Detaylı
Bilgi Almak İçin

Kayıt Ol