YeniOkulda proje tabanlı öğrenme kavramsal planlama çerçevesinde çocukların doğal merak ve öğrenme eğilimlerine hitap eden bir öğrenme deneyimi yaşamalarını sağlar. Yaş grubu ve gelişimsel özelliklere paralel olarak seçilen proje, konu sınırlaması ile değil kavramsal bütünlük içinde oluşturulur. Çocukların gerçek yaşam bağlantılı fikirlerini ön plana çıkarmak proje fikrinin oluşturulması ve kavramsal bütünlüğün anlamlı bir sonucu olur. Çocuklar önceki bilgilerini alan bilgisi ve becerileri ile bütünleştirirler.
Kavramlar büyük fikirlerdir, bu büyük fikirler çocukların ilgisi ve öğrenme hedefleri kapsamında sorgulanır. Öğretmen ve çocukların bu sorgulama sürecini etkili kılmak için kullandığı sorular önem kazanır. Soruların hitap ettiği anahtar kavramlar, adım adım süreci araştırmaya ve keşfetmeye olanak tanır.
Kavramsal bakış açısında sahip olmak; bir konunun özünü keşfetmeye, müfredat kapsamında uyum içinde öğrenme deneyimleri sunmaya, farklı disiplinler arasında bağlantı kurma ve anlayışı derinleştirmeye olanak sağlar. Kavramsal yaklaşım karmaşık fikirleri ele alırken, onları sorgulayıp öğrenme deneyimi şekillendirirken bir öğrenme ortamı ve kapasitesi yaratır. Öğrenme kavram temelli yaklaşımda dersler süresince, dersler arasında ve ötesinde anlayışlar oluşturmaya fırsat yaratır. Kavramsal çerçeve ile proje tabanlı yaklaşımda öğrenme gerçekleşir, öğrenme kazanımları yeni bağlamlarla birleştirilip aktarılabilir.
Ders kapsamları odağında ilkokulda temel dersler ve branş dersleri arasında sorgulanan konu ve kavramlar anlam bütünlüğü ve paralellik taşırken, öğrenme süreci çocuklar için anlamlı ve katılımcı bir hale gelir. Ortaokul seviyesinde tüm branşlarda aynı sistemle kavramsal bir sorgulama bakış açısı devam ettirilirken çocukların kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almaları ve öğrenmeyi durumlar, ortamlar arasında aktarmaları kolaylaşır. Proje temelini oluşturacak kavramlar çerçevesinde öğretmen ve öğrenci soruları öğrenme sürecini paylaşılan bir sorumluluk haline getirir. Öğrenme sürecinde bu işbirliği ile hem öğrenen olarak çocuk hem de öğretmenler yüksek motivasyon ile çalışarak süreçten keyif alırlar.
Böylece öğrenme hem merak ile desteklenir, kavramsal bütünlük gerçek yaşam ile anlamlı bir bütünlük oluşturur. Öğrenme süreçleri projenin oluşturulduğu bir bağlam içinde, çocukların meraklarını takip ederek yapılandırılmış bir şekilde gerçekleşir. Okulda başlatılan öğrenme, çocuğun hayatında diğer alanlarda çok boyutlu olarak devam eder. Bilgiye ulaşmak ve bilgiyi kullanmak çocukların hayatının bir parçası olarak öğrenme becerisi halinde edinilmiş olur.