bilgi@yeniokul.k12.tr

YeniOkul İlkokulu, Meşe Palamudu’nun benimsediği Reggio Emilia ilhamlı eğitim yaklaşımını ve yıllar içinde öncülük ederek oluşturduğu okul kültürünü devam ettirecek biçimde tasarlanmıştır. Beş yaşında ana sınıfa başlayarak YeniOkul’lu olan çocuklar, okulun ilk gününden başlayarak kendine özgü kültürü ve değerleri olan bir öğrenme topluluğunun parçası olurlar. Yalnız çocuklar değil, ebeveynler de yıllar içinde çocuklarının okul serüvenine eşlik ederlerken öğrenme topluluğunda birlikte büyüme gelişme süreçlerine katılım gösterirler. Her Reggio Emilia ilhamlı okulda olduğu gibi YeniOkul’da öğrenme topluluğun oluşumuna destek olan en önemli parametrelerden biri okulun fiziksel yapısıdır. YeniOkul İlkokulu şehir merkezindedir ve şehirle etkileşim içindedir.

Okulun şehre açılması gibi, sınıflar piazzaya açılır, öğrenme okulun her köşesinde ve tüm bireylerle etkileşim içinde kesintiye uğramadan devam eder. Zenginleştirilmiş içeriklerle yapılandırılmış öğrenme deneyimleri okul çevresinin kolaylaştırıcılığında çocukların meraklarının harekete geçirdiği deney ve oyunlarla daha da zenginleşir. Öğretmenler okul topluluğunun eşdeğerli bir bireyi olarak çocuklara öğrenme süreçlerinde eşlik ederler. Gözlem ve dokümantasyon çalışmaları ile yapılan bu eşlikle çocuklar YeniOkul’a adım attıkları ilk günden ortaokul mezuniyetlerine kadar tüm özellikleri ile tanınırlar, bilinçli seçimler ile öğrenme deneyimlerine şekil verir ve kendi öğrenmelerine sahip çıkarlar.


YeniOkul’un fiziksel yapısı ve öğrenme yaklaşımı okul deneyimini çocuğun değerleri ve seçimleriyle var olduğu canlı ve hakiki bir yaşantıya dönüştürür. Bu yaşantıda tüm bireyler hayat boyu öğrenirler, öğrenmek hayatın eğlenceli ve heyecan verici bir parçasıdır.


YeniOkul’da okul yaşantısı sabah dansı ile başlar, sabah dansına çocuklar liderlik ederler. Sabah dansının ardından kahvaltı ve sonrasında her ilkokul sınıfında sabah çemberleri yapılır. Sabah Çemberi, çocuk katılımının gerçekleştiği ve sınıf topluluğunun oluştuğu en önemli mekanizmalardan biridir. Her ilkokul sınıfında fiziksel olarak çemberin yeri ve çemberde gerçekleşen öğrenmelerin görünür kılındığı köşeler belirlidir. Çemberlerde çocuklar sınıfta birlikte nasıl yaşayacaklarını ve öğreneceklerini konuşur, birlikte karar alır, sınıf anlaşmalarını gerçekleştirirler. Bu konuşmalara duygusal okur yazarlık, duygu-ihtiyaç kelime dağarcığının gelişimi eşlik eder. Her sabah çemberde duygularını ifade ederek arkadaşları ve öğretmenleriyle yeni okul gününe ve öğrenmeye hazır olurlar. Bu hazırlık, çocukların Türkçe – matematik kazanımlarının çoğunu yaşlarından ileri düzeyde öğrenip içselleştirdiği süreçleri içerir. Çocuklar henüz okuma-yazma öğrenmeden tüm öğrenmelerini görünür kılarak, sınıf rutinlerini ve ritüellerini oluştururak kısa zamanda sınıf yaşantılarını kendileri yönetebilir hale gelirler. Hazırlık Sınıfında projelere dönüşecek merakların ilk dile geldiği yerler de sınıf çemberleridir. Hazırlık Sınıfı pek çok açıdan Meşe Palamudu’nun devamı olmakla beraber; okulun fiziksel olarak büyüyüp genişlemesi, farklı dersler ve dersliklerle tanışmak, büyük sınıfların okul yaşantılarına ve öğrenmelerine tanıklık etmek çocukların yuvadan okula geçişlerinde büyük rol oynar.

YeniOkul İlkokulu’nda haftada 40 saat ders vardır. Bu derslerden 13 tanesini İngilizce dersidir, İngilizce dersleri bir öğretmenin anadili İngilizce olmak üzere her seviyede iki farklı öğretmenle yürütülür. Her sınıfta ikişer saat sanat, bilişim, müzik, spor, dans ve bir saat rehberlik branşları vardır. Ekolojik okur yazarlığın temellerinin atılması ve çocukların deneylerle tanışmaları için Hazırlık Sınıfı programına Fen Bilimleri dersi dahil edilmiştir. Üçüncü sınıfın sonuna kadar YeniOkul çocuklarının okulda geçirdikleri zaman derin ve bütüncül öğrenmenin gerçekleşmesi için yeterlidir. YeniOkul’da akademik planlama; Reggio Emilia Yaklaşımı ve Yapılandırılmış Yaklaşım’la uyumlu ve MEB kazanımlarını kolaylıkla kapsayan Kavram Temelli Öğrenme ile gerçekleştirilir.

Bu sayede, Hazırlık sınıflarında olduğu gibi ilkokul düzeyinde de disiplinlerüstü temalar ve kavram temelli sorgulama süreçleri ile otantik öğrenme gerçekleşir. Çocuklar okuma-yazma süreçlerinden başlayarak kendi öğrenmelerini kolaylaştıracak ve öğrenme keyfini canlı tutacak soru, öneri ve sorgulamalarla etkin olurlar. Ödevler sadece farklılaştırma çalışmaları çerçevesinde vardır; bir projede derinleşmek veya herhangi bir akademik beceride desteğe ihtiyaç duymak gibi düzenli olarak yapılan süreç değerlendirmeleri ve karşılıklı geri bildirimler ile belirlenip takip edilen süreçlerde ev çalışmalarından yararlanılır.

Her ay gerçekleştirilen Permakamp ziyareti YeniOkul akademik yaşantısının bir parçasıdır. Çocuklar Permakamp’ta İstanbul’da mümkün kılınan sürdürülebilir yaşam kolektifinin bir üyesi olmayı deneyimlerler. Bir okul gününü geçirdikleri Permakamp’ta öğretmenlerinin yönlendirmesiyle doğada okuldaki akademik süreçlerle bağlantı kurarlar. Her ayın bir okul gününde güncel bir İstanbul sanat sergisini ziyaret etmek yine YeniOkul akademik yaşantısının en önemli etkinliklerindendir. Bu geziler sayesinde çocuklar ve öğretmenler Kavram Temelli Öğrenme çerçevesinde ilerleyen akademik süreçlerde yeni sorular ve sorgulama hatları ile derinleşme fırsatı bulurlar.

YeniOkul İlkokulu’nda her çeyrek dönemde çocuklar yeni bir kulüp seçerler. Kulüpler; YeniOkul İlkokulu’nda çok önemsediğimiz Türkçe, Matematik ve İngilizce alanlarında ilk yıllardan başlayarak derin ve kalıcı öğrenmenin geçekleşmesinin yanında seçim, esneklik gibi becerilerin gelişmesine hizmet eder. Çocuklarımızın ve öğretmenlerimizin ilgi alanları ve merakları gözlemlenerek oluşturulan ve her yıl çeşitlenerek çoğalan tiyatro, yaratıcı yazarlık, jonglörlük, radyo, P4C, desen, moda tasarımı, ekoloji gibi daha nice farklı kulüp deneyimleriyle çocuklar zihinlerini, bedenlerini ve duygularını besleyen farklı alanlarda kedilerini tanıma ve var etme olanağı bulurlar. Kulüplerde karma yaş uygulaması ile çocuklar akran öğrenmesi deneyimini okul topluluğu genelinde yaşamış olurlar.

YeniOkul İlkokulu’nda öğrenme teneffüslerde devam eder. Okulun çocukların tüm duyularına seslenen fiziksel çevresi ve doğallığı, merak ve kendiliğindenliği canlı tutar. Okul bahçesinin oyuncakları; ağaçlar, merdivenler, tahta-toprak zemin ve bu zeminlere yerleştirilmiş yaratıcılığa davet eden nesnelerdir (loose parts). Okul bahçesi oyunun ve öğrenmenin niteliğine göre şekil alır ve zenginleşir. Çocukların sesleri ve dilleri okulun her köşesinde ifade bulur.


YeniOkul Hazrılık Sınıfı’nda çocuklara bir yıl boyunca uzmanlığı okul öncesi öğretmenliği olan öğretmenlerimiz eşlik ederler. Birinci sınıftan üçüncü sınıfın sonuna kadar ilkokul sınıf öğretmenleri tüm akademik ve sosyal-duygusal süreçlerin takipçisidir. Sınıf öğretmenleri bu süreçlerin planlanması ve takibinde, ilkokul rehber öğretmeni ve okul yöneticileri liderliğinde çalışırlar. YeniOkul’da akademik süreçlerle sosyal-duygusal süreçler birbirinden ayrı ele alınmaz. Çocuğun fiziksel ve duygusal güvenliğinin sağlandığı bir ortam öğrenmenin gerçekleşmesi için temeldir. Ancak fiziksel ve duygusal güvenlik olduğunda çocuk katılım gösterebilir ve katılımıyla kendi öğrenmesini şekillendirir. Sabah Çemberleri gibi Gün Sonu Çemberleri de duygusal güvenliğin tesisi ve her öğrenme birimine ilişkin geri bildirimin alıp verileceği yerlerdir. Günün en önemli öğrenmeleri, bir sonraki güne aktarılacaklar, gün içinde yaşanmış bir anlaşmazlığın sınıf ve okul topluluğuna etkisi hep bu çemberlerde değerlendirilir.

Aramıza Katılmak ve Detaylı
Bilgi Almak İçin

Kayıt Ol

YeniOkul’da Hazırlık Sınıfının ilkokula hazırlayan bir geçiş sınıfı olması gibi dördüncü sınıf ortaokula bir köprüdür. Dördüncü sınıftan başlayarak Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler branş öğretmenleri bu derslerin öğretmenlik görevini üstlenirler ve ilkokuldan başlayarak çocuklarla bağ kurarlar. Temel ders öğretmenlerinden biri dördüncü sınıftan başlayarak sınıf öğretmenliği üstlenir ve ortaokuldan mezun oluncaya dek çocukların akademik ve sosyal-duygusal süreçlerine eşlik eder. Dördüncü sınıfta çocukların akademik yaşantısına diğer ölçme-değerlendirme araçlarının yanında sınavlar, çoktan seçmeli dersler ve deneme sınavları dahil olur ve bu süreçlerde çocuklar yakından takip edilerek ihtiyaçları doğrultusunda desteklenirler. Çocukların sınavları öğrenmenin ifade edildiği yollardan biri olarak görmeleri, sınav kaygısıyla erken yaşlarda baş etme becerilerini geliştirmeleri sağlanır. Sosyal-duygusal beceriler desteklenirken akademik beceri gelişimini destekleyen çalışmalar da artırılır. Dördüncü sınıftan başlayarak çocuklara öğrenmelerini tekrar etmelerini, akademik becerileri pekiştirerek hız kazanmalarını sağlayacak ev çalışmaları da verilir. Bir taraftan LGS hazırlık çalışmalarının temelleri atılırken bir taraftan da branş öğretmenlerinin işbirliği içinde planladığı kavram temelli sorgulama üniteleri ile çocuklar Hazırlık Sınıfından itibaren kavramlara bilim insanı veya sanatçı gibi bakma becerilerini canlı tutarak büyürler.

deneme bonusu veren siteler vajina beyazlatma 2024